fbpx

Case: BOTS by RevenYOU

Klant: BOTS by RevenYOU
Onze diensten: Strategie, concepting, productie 
Periode: 2020 - heden

Introductie

BOTS is een tech startup die gestart is in 2017. Zij faciliteren een app waarbij (ro)bots beleggen volgens een eigen algoritme, een toegankelijke instap zodat iedereen kan beginnen met beleggen. BOTS stond nog aan het begin van hun online zichtbaarheid. Online posten zij al video’s in de vorm van video podcasts. Deze video’s kregen gemiddeld tussen de 100 en 1.000 views. De website van BOTS is goed vindbaar in Google, maar op YouTube stonden zij bij de zoekopdracht BOTS niet in de top 40 zoekresultaten.

Strategie

Wij bij Grow Media willen dat zoveel mogelijk mensen echt fan worden van jouw bedrijf. De strategie die wij daarvoor hebben toegepast bij BOTS is in de eerste fase een basis serie produceren. In deze serie wordt aan de kijker in 8 korte video’s volledig meegenomen in de basics van de app en worden vragen behandeld zoals: “Hoe start ik met de BOTS app?” en “Hoe leg ik geld in binnen de app?” of “Hoe kies ik de juiste BOT?”

Door deze serie als eerste maken staat er een vangnet klaar voor de potentiële klanten waardoor zij over de drempel worden getild. 

Vervolgens produceren wij voor BOTS een volgende serie, ook wel groei video’s genoemd. Deze reeks video’s is voor het bredere publiek met als doel om de zichtbaarheid te laten groeien. In het fan-canvas ziet dat er als volgt uit.

image3

Internationaal

In het geval van BOTS is er gekozen om te werken met Engels sprekende acteurs vanwege de internationale doelgroep. 

Animaties

En zijn er animaties toegevoegd die duidelijk laten zien hoe de app eruit ziet en hoe deze gebruikt kan worden.

Eigen Studio

Voor de eerste serie is er gewerkt met een green screen in onze eigen studio aan de Oude Gracht. Ook werken wij aan een studio op het kantoor van BOTS om nog efficiënter video’s te kunnen maken.

Ben jij ook benieuwd wat Grow Media voor jou kan betekenen?