fbpx

Case: Hypnose Instituut Nederland

Klant: Hypnose Instituut Nederland
Onze diensten: Strategie, concepting, productie 
Periode: 2019 - heden

De vraag van het Oranje Fonds

Het Oranje Fonds zorgt ervoor middels geld, tijd en aandacht dat er mooie initiatieven zijn in Nederland voor de mensen die iets doen voor een ander. Met al deze projecten is het belangrijk om de boodschap van het Oranje Fonds te blijven delen, want het zijn verhalen die verteld moeten worden. 

Hoe zorgen we ervoor dat de naams- en inhoudsbekendheid van het Oranje Fonds groeit? Hoe zorgen we voor nog meer impact in de maatschappij? Met deze vraag kwam het Oranje Fonds naar Grow Media. 

Inmiddels hebben we meer dan 20 verschillende videoseries geproduceerd en hebben we miljoenen mensen met onze video's weten te bereiken. 

De belangrijkste reden dat ik met Grow Media ging werken was dat ik niet echt een duidelijk doel had bij mijn video’s. Dus ik kon prima een camera neerzetten en schieten, maar het was zo allemaal een beetje doelloos. Het mooiste is dat ik nu al merk dat er veel meer resultaat is nu ik doelgerichter bezig ben.

EDWIN SELIJ, HYPNOSE INSTITUUT NEDERLAND

edwin selij

Impact

18.000+ views op YouTube.

Meer dan 2800 uur totale kijktijd.

57% van de kijkers heeft alle video's gezien.

1000+ abonnees in een half jaar.

Introductie

Hypnose Instituut Nederland leidt honderden mensen op om hypnotherapeut te worden en geven zelf hypnose therapieën. Met als oprichter en creatief boegbeeld Edwin Selij maakt Grow Media video series om de voordelen en de stigma’s rondom hypnose door middel van video content zichtbaarder te maken.

Strategie

Op het YouTube kanaal van Edwin Selij stonden al meer dan 300 video’s online. Deze video’s maakte Edwin zelf. De focus lag toen op uitleggen en vragen beantwoorden. Hypnose Instituut Nederland wilde dit uitbreiden en de kwaliteit van de producties verhogen.

Daarnaast wilden we veel mensen met Hypnose en dus met Edwin in contact laten komen. Daarvoor maakten we twee series:

Hypnonsens

Om meer mensen kennis te laten maken met hypnose in het algemeen is er onderzocht waar veel opgezocht wordt, met welke vragen of problemen mensen kampen. Hypnose kan ik veel gevallen een oplossing bieden, maar deze vorm van therapie is nog niet zo bekend. Door video’s te maken waarin de problemen en vragen in de titels en thumbnails staan is het voor een groot publiek aantrekkelijk om te bekijken en komt de boodschap en visie van Hypnose Instituut Nederland zichtbaar.

Stichting Met Het Hart

Stichting ElanArt

Geen Angst

Door de toenemende aandacht op het gebied van mentale gezondheid en dus ook angsten is de video serie Geen Angst gemaakt. Hierin begeleid Edwin elke aflevering een andere gast die een specifieke angst heeft, bijvoorbeeld voor mannen. Deze serie is gemaakt om mensen met angsten kennis te laten maken met hypnose als mogelijke oplossing en om live te laten zien wat er met hypnose therapie te bereiken valt. Dit vergroot de expert status van het Hypnose Instituut Nederland.

Ben jij ook benieuwd wat Grow Media voor jou kan betekenen?