Klant: Ludens
Onze diensten: Strategie, concepting, productie
Periode: 2020 - heden
Introductie
Ludens is een kinderopvang met verschillende locaties in Utrecht. Wat Ludens anders maakt dan andere kinderopvangen is dat zij kinderen 0 tot en met 12 jaar begeleiden en ruimte bieden voor creativiteit, experimenteren en zelf de wereld ontdekken met specialistische pedagogische kennis. Die expertise willen zij ook online uitstralen en daarmee ouders van jonge kinderen helpen met vraagstukken.
Impact
Meer dan 96 uur aan kijktijd.
65% van de kijkers heeft alle video's bekeken.
+160% online groei in een half jaar.
Strategie
In verschillende YouTube series verzorgd Grow Media de video content met onder andere ondersteunende animaties. Deze zijn passend bij de stijl van Ludens, zodat op alle platformen de video’s en korte teasers (ook wel snacks genoemd) gebruikt kunnen worden.
Herkenbaarheid
Naast dat de experts van Ludens aan het woord komen, is het belangrijk om ook de ouders en hun vragen mee te nemen. Hierdoor zal de kijker - waarschijnlijk zelf ouder met een vraag - zich goed kunnen herkennen en weten dat het niet erg is om als ouder niet alle antwoorden te hebben.
De visie van Ludens
Naast dat er in de video’s veel gestelde vragen behandeld worden, geven ze aan de hand van de experts van Ludens ook de visie van de stichting mee. Hierdoor lossen we niet alleen het probleem op van de kijker maar blijft het merk Ludens goed hangen, waardoor er een interesse is gewekt om een kijkje te brengen aan de andere video’s op het YouTube kanaal en uiteindelijk op de website van Ludens.